Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

Český motokros - Co se děje v týmech?

 FR 25

 

BUKSA/ADOS KTM TEAM

Po Kramolíně je BUKSA/ADOS KTM TEAM připravený vrátit se v plné síle zpět na první příčky. U Martina Michka se naštěstí nepotvrdila žádná zlomenina po nepříjemném pádu ve druhé jízdě úvodního podniku MMČR. Martin se tedy mohl brzy věnovat tréninku a svoji připravenost předvedl před čtrnácti dny při závodě EMX Open v Polsku, kde suverénně zvítězil. Jeho týmový kolega Florent Richier volil taktiku tvrdého tréninku a na jeho fyzičce se určitě kladně podepíše také budování rodinného domu ve Francii.

Sulivan Jaulin, jakožto jednička třídy MX2, by chtěl po nevydařeném úvodu získat zpět červenou tabulku. Pacov je jedna z jeho oblíbených tratí a díky veliké divácké kulise se mu zde závodí skvěle. Maďar Bence Szvoboda se v mezidobí potýkal se žaludečními potížemi, ale na Pacov už by měl být 100% připraven.

Jana Antošová v Kramolíně bojovala nejenom se soupeřkami, ale především také s vykloubeným palcem. Po závodech jí dal doktor ruku opět do dlahy, avšak to by nebyla Jana, kdyby ji hned po týdnu nesundala a nezačala trénovat. „Nebyla to žádná sláva, protože ruka ještě není zcela v pořádku, ale pokusím se o co nejlepší výsledek,“ řekla. Druhá účastnice třídy Žen Tereza Hallová byla po Kramolíně nespokojena se svojí fyzickou kondicí, a tak se na Pacov připravovala hlavně fyzicky.

 

JN 202

 

Orion-RS Petrol team

Orion-RS Petrol team pojede Pacovský závod a celý zbytek sezóny s černým pruhem na znamení úcty zesnulému Luboši Strejčkovi – generálnímu partnerovi týmu. „Chtěli bychom zbytek letošní sezóny věnovat Lubošovi a jezdit pro něj“ komentuje manažer Petr Kovář a zároveň dodává „nyní nám ještě ani nedochází, co se stalo a jak velká je to pro nás ztráta. Luboš byl vždy férový člověk, jednal na rovinu a jezdce dokázal podporoval i když už u nás nejezdili. Motokros byl pro něj hned na druhém místě za rodinou a obětoval mu mnoho let. Za tato léta bych mu chtěl mnohokrát poděkovat.“

 

HT Group Racing Team

Ve své týmové premiéře se vůbec špatně nezapsal jezdec třídy MX1 Patrik Liška, ten dlouho stál kvůli zranění. Na jeho jízdě bylo vidět, že dravost mu nechybí a souboj s Jirkou Čepelákem byl kořením závodu v Kramolíně. Celkově se Patrik umístil na slušném 9. místě.

Milanu Špičákovi se ve třídě MX2 nevedlo podle jeho představ, po problémech v první jízdě skončil až na 10. místě, po tom, co vyrážel až z posledního místa. Druhou jízdu nenechal nikoho na pochybách a suverénně si dojel pro 5. příčku. Do Pacova se očekává umístění opět do top 5.

Velkou radost týmu opět udělala Lucie Simonová, která obě jízdy vyhrála. Tereze Hromkové se naopak moc nedařilo, když po drobných pádech nakonec vybojovala 8. místo.

 

BV racing

Letošní sestava týmu BV racing teamu je velmi silná, to potvrdili i v Kramolíně, kde žlutočerné dresy ve třídě MX1 vlály hodně vepředu. Rudolf Weschta vystrčil v první jízdě drápky, když se dlouho pohyboval na třetí pozici. Nakonec měl ale smůlu, když ho potkal nepříjemný výlet mimo trať do lesa. Naštěstí vyvázl bez zranění a druhou jízdu dojel na 7. místě. Týmový kolega František Smola si vyjel celkovou 5. pozici. Oba jezdci se věnují set-upu tlumičů, který bude na rozbité Pacovské trati klíčový.

V MX2 měl svojí premiéru Michal Bárta a odvezl si body za 8. místo. Zatím si na menší motocykl pomalu zvyká, hlavně na nižší výkon.

Marika Mlýnková měla ve třídě Žen silný úvod sezóny, dojela na 6.místě a pokud jí po zbytek sezóny nebude trápit vyhřezlá plotýnka, kvůli které minulou sezónu nejela, můžeme se od ní dočkat ještě lepších výsledků.

 

JR 191

 

Team MAX2

Jára Romančík tahoun party MAX2, byl velmi spokojený s průběhem prvního závodu. V první jízdě měl lehký pád a dojel na 5. místě. O to víc dal energie do druhého závodu, kde si téměř polovinu závodu vodil celé startovní pole MMČR. „Závod byl pro mě dobrý, byl to skvělý start do mistráku a důležité je, že body jsou doma“ říká Jára.

 

MS 123

 

KRTZ

Marek Sukup měl nejlepší vstup do sezóny, jaký si mohl přát. Domu si odvezl červenou tabulku lídra seriálu a do Pacova se nesmírně těší. „Na Pacov jsem se zaměřil hlavně na trénink rychlosti v zatáčkách, tam jsem cítil, že ztrácím“ prozradil Marek. „Bude to velmi vyrovnané a já chci hlavně závody dojíždět pravidelně na stupních vítězů“ tolik nám prozradil k jeho taktice.

Tomáš Šimko i nadále pokračuje s tréninkem a doufá, že v Pacově podá minimálně stejný výkon, jako předvedl v Kramolíně, kde zvítězil.

 

Yamaha Čepelák Racing Team

Jiří Čepelák měl v posledním kole první rozjížďky nepěkně vypadající pád, po kterém již do druhé jízdy nenastoupil. Při pádu si ošklivě narazil záda a kvůli bolestem musel na vyšetření. Rentgen a následné CT však vyloučilo jakoukoli zlomeninu. Bohužel Jirka je zatím bez tréninku, a jestli ho v Pacově uvidíme, to se rozhodne až v pátek před odjezdem.

Díky nucenému „volnu“ se však mohl věnovat svým svěřenkyním Viktorii Kellerové a Markétě Ehlové, se kterými pilně trénoval.

 

MoToman team

U Josefa Tomana, manažera týmu, byl předešlý závod opět nahoru a dolu. Konečně se podařilo Eriku Hugyeczovi ve třídě MX2 dostat na stupně vítězů, i přes to, že v Kramolíně nikdy nezávodil. Za to v druhé jízdě měl kolizi s Bencem Szvobodou a dojel až na 14. místě. Patrik Schrattenecker byl také na trati poprvé a vůbec mu nesedla. V Rakousku mají tratě vesměs rovinaté a tak ho Kramolínský kopec velmi překvapil. Cíl pro Pacov, který už zná, je být do top 10.

V MX1 bohužel nebude mít tým žádné zástupce. Mark Szóke má zlomené kůstky v lokti a Eduard Těšínský je opět marod. Hájit týmové barvy bude alespoň Kristýna Řeřichová ve třídě Žen, které pomáhal v tréninku Josef Toman. „Zaměřili jsme se hlavně na starty, které se nám v Kramolíně moc nedařily“ komentuje Toman.

 

Motosport Chýnov

Pro Motosport Chýnov je Pacov skoro domácí závod. Všichni jezdci se na něj těší díky pečlivé připravenosti trati a závodní atmosféře. „Tým bude reprezentovat hned několik rakouských jezdců ve třídách MX1 a MX2. Ve třídě WMX se představí Daniela Krejčová a nejmladší závodnice celého startovního pole, teprve třináctiletá Elena Kapsamer. Ve třídě Veterán nebudou chybět stálice týmu Jan Chromý, Zdeněk Svoboda a Áda Straka“ prozrazuje manažer týmu Evžen Zadražil.